سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز:

تنها نیمی از البرزی‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: به نظر می‌رسد تنها پنجاه درصد از شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند.

 سلیمانی، با بیان این که به نظر می‌رسد تنها پنجاه درصد از شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند، افزود: البرز وارد موج پنجم شده؛ سرعت افزایش تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در این موج بیشتر از موج های قبلی است.

او اضافه کرد: اکنون ۷۵۰ نفر مبتلا به کرونا در مراکز درمانی البرز بستری هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز با بیان این که خانواده‌هایی برای بستری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که چند نفرشان به کرونا مبتلا شده اند، گفت: اگر فردی از خانواده کوچک‌ترین علامتی پیدا کرد حتما خود را از سایر افراد خانواده جدا کند.

او افزود: در مدتی که با کرونا درگیر بوده ایم همه وظایف خود را شناخته اند؛ در وضعیت قرمز کرونایی، محدودیت تردد‌ها و ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل را داریم که به صورت اتوماتیک اجرا می‌شود.

سلیمانی گفت: اگر می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم باید در وضعیت قرمز کرونایی، مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار فعالیت نکنند.

او افزود: براساس اطلاعات، وزارتخانه مقداری واکسن کرونا دراختیار ما قرار می گیرد که به گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال تزریق می‌شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در واکنش به سفر هموطنان به ارمنستان برای تزریق واکسن، گفت: رفتن به خارج از کشور و قرار گرفتن در ازدحامات فرودگاه و مرز، به نوبه خود خطراتی را از نظر ابتلا به کرونا به دنبال دارد