گزارش فعالیت های پاییزه سازمان نظام پزشکی کرج در سال 99

واحدهای مختلف سازمان نظام پزشکی کرج گزارش عملکرد فصل گذشته خود را ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج واحد معاونت انتظامی تعداد پرونده های رسیده به  واحد دادسرای  انتظامی را 117 مورد اعلام کرد . براین اساس  در این مدت 60 کیفر خواست  و 94 مورد از پرونده های رسیده منجر به صدور سایر قرار ها شده است.

در این راستا مجموعا 48 پرونده به هیات بدوی و تجدید نظر رسیده و در حال حاضر 18 پرونده تحت بررسی می باشد.گفتنی است از میان این پرونده ها 1 مورد به رای عدم قصور منجر شده و یک پرونده برائت گرفته است .

بر اساس این گزارش واحد صدور پروانه ها طی سه ماهه سوم سال جاری 221پروانه صادر و74پروانه به دلایل جابه جایی شهر مطب را  ابطال کرده است  در طی این مدت به 27 درخواست پروانه شهر دوم پاسخ داده شده است .

واحد ثبت نیز اعلام کرد: طی سه ماهه پاییز سالجاری 553  عضو نسبت به پرداخت حق عضویت خود از طریق حضور در سازمان یا درگاه اینترنتی اقدام نموده اند.

همچنین  54 تایید امضا، 28 فقره ثبت شکایت برای دادسرا و کارشناسی دادسرا، صدور 72 فقره برگه عدم سوء پیشینه، 5فقره اعتراض به قرار منع تعقیب و ارسال به هیات بدوی و 13 ثبت شکایت  از جمله خدمات واحد ثبت نام در پاییز 99 بوده است.

واحد دبیرخانه اعلام کرد طی 90 روز پاییز گذشته جمعا تعداد 950  نامه ورودی و خروجی ثبت و بایگانی شده است. همچنین صدور 58 گواهی عدم سوء پیشینه، دریافت 47 تاییدیه امضا؛ صدور 14 گواهی good standing  در این واحد به انجام رسیده است.

کمک به واحد ثبت نام و پاسخ گویی استعلامات شعبات بازپرسی دادسراها و کلانتری ها در خصوص مشکلات پزشکان در واحد دبیرخانه سازمان انجام می شود .

در واحد تبلیغات و باز آموزی  برگزاری جلسات  ماهانه کمیته تبلیغات منجر به رسیدگی 27 پرونده دریافتی و ارسال 15 پرونده به دادستانی شده است.  37 پرونده تخلفات تبلیغاتی نیز در این واحد پیگیری شده است .

در این راستا واحد تبلیغات وظایفی چون تشکیل پرونده و بررسی مدارک رسیده از طریق سامانه دیدگاه را برعهده داشته و دریافت تضمین های تعهد پزشک نیز بر عهده این واحد است . اطلاع رسانی مراحل دریافت وام و تسهیلات از دریافت تا زمان تسویه حساب؛ تعامل با دانشگاه علوم پزشکی البرز و واحد روابط عمومی جهت اطلاع رسانی وبینار ها نیز از فعالیتهای واحد آموزش و تبلیغات است .

همچنین در مدت مشابه واحد روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج با  راه اندازی بخش ویژه گفتگو با پیشکسوتان درمان  به منظور انتقال تجارب بزرگان هر رشته در استان البرز، همچنین روسای انجمنها جهت پاسخگویی به مشکلات گروه های مختلف،  طی سه ماه گذشته با 15 نفر گفتگوی اختصاصی انجام داده و ضمن طراحی و اهدای تندیس ویژه به منظور قدر دانی این گفتگو ها را در سایت رسمی و مجاری اطلاع رسانی سازمان منتشر کرده است.

تعامل، هماهنگی و استعلام وبینارهای آموزشی با واحد آموزش، علوم پزشکی البرز و انجمنها، به منظور اطلاع رسانی دقیق و سریع ، انتشار دستورالعمل ها و قوانین شغلی ، اخبار روز و پوشش رویداد های مرتبط از دیگر فعالیت های این واحد بوده است .

ایجاد درگاه ثبت اعتراض یا شکایات مردمی از مراکز درمانی ، ایمیل مرتبط و صندوق انتقادات و شکایات و ارتباط مستقیم با ریاست سازمان جهت دریافت نظرات و نقدهای مردم و اعضای سازمان و ارائه به واحد شکایات و دادسرا یا واحد مربوطه و پیگیری جهت رفع مشکل، پیگیری و ثبت اطلاعات خانواده مدافعان سلامت و ساخت کلیپ یادبود و انتشار اطلاعات پیشگیرانه سلامت از دیگر وظایف این واحد بوده است .