طرح نظام پزشکی مقتدر با حضور  پزشکان عمومی و متخصصین

پیام رئیس سازمان نظام پزشکی کرج در هشتمین دوره انتخابات

با سلام خدمت عزیزان جامعه پزشکی البرز و بخصوص جامعه شریف پزشکی کرج


روز گذشته  جلسه ای با حضور اغلب نمایندگان انجمنهای استان جهت بررسی انتخابات نظام پزشکی آینده و راههای پرشکوه برگزار شدن آن و زدودن التهابات و مناقشاتی که ۴ سال قبل نظام پزشکی البرز را از جایگاه واقعی خود دور کرده بود ،برگزار شد .

جای خوشحالی دارد که همه عزیزان متفق القول بر این بودند که نظام پزشکی فعال ، پویا ، قدرتمند ، خلاق و البته جوان میتواند نقشه راه ما برای عبور از بحرانها باشد.

اما نکته مهمی که بعضی از دوستان پزشک عمومی بدلیل عدم اطلاع به آن پرداخته اند را لازم میدانم برای روشن شدن اذهان این قشر عظیم و شریف و تلاشگر باختصار در ذیل بیان میکنم .


نظام پزشکی در دو سالی که اینجانب افتخار خدمتگذاری داشته ام با کمکهای فراوان همین پزشکان عمومی که فعالان اجتماعی و کنشگران برازنده هستند در کنار متخصصین و سایر گروههای پزشکی مشکلات عدیده را که توسط عده ای محدود بوجود آمده بود را پشت سر گذاشتم .
نظام پزشکی بدون پزشکان عمومی فعال ، خلاق ، پاکدست و البته ایثارگر مانند پرنده ایست که تنها یک بال برای پرواز داشته باشد .

انجمن پزشکان عمومی کرج که سالها از قویترین و فعالترین انجمنهای کرج بوده و حتی در انتخابهای کشوری نیز نقش سازنده و فعال ایفا میکردند چند سالیست که در ید قدرت گروه و قشری خاص قرار گرفته است و از اینرو از وظایف ذاتی خود که دفاع از پزشکان عمومی شاغل در درمانگاهها ، پزشکان مطب دار حاشیه های شهر ،اورژانس کاران ، پزشکان عمومی جوان و فارغ التحصیلان تازه وارد به عرصه کار ،پزشکان استتیک کار و زیبایی ،مطب داران با هزینه های گزاف و......... دور مانده است .

اما با افتخار اعلام میدارم بالاترین حامیان اینجانب در دوران ریاست بنده،، پزشکان عمومی بودند که بجای چشم داشتن به قدرت و ثروت بدنبال ایثار و فداکاری بودند تا توانستیم از بحرانهایی که برایمان و برایتان ساخته شده بود عبور کنیم .

بهمین دلیل یادآوری میکنم طرح نظام پزشکی مقتدر با حضور  پزشکان عمومی و متخصصین را علیرغم اینکه خود کاندید انتخابات نخواهم بود را طراحی و پیگیری خواهم کرد .

به فرزندان عزیزم ،پزشکان عمومی البرز قول میدهم همانگونه که در دوران ریاستم در ۸ سال دادسرای نظام پزشکی و دو سال اخیر ریاست سازمان مشفقانه و پدرانه مشکلاتشان را پیگیری کردم در این برهه نیز اینکار را به کمک شما عزیزان خواهم کرد تا به انحصار گروهی کوچک در دایره بزرگ پزشکان پایان دهیم،  تا به انحصار طلبی پایان دهیم ، تا بدوران دریافت مجوزهای رفاقتی و رانتهای گسترده پایان دهیم ، تا به دوران استفاده از احساسات جوانان و در نظر نگرفتن منافع آنان پایان دهیم .

در خاتمه یادآوری میکنم طبق آنچه امروز به شما پیامک شده است جلسات متعدد با پزشکان عمومی خواهم داشت و گزارشهایی از چهار سال نظام پزشکی و دو سال ریاست خود را که نمیتوان در فضای مجازی بیان کرد را اعلام خواهم کرد و شنوای دردلهایتان مثل همیشه خواهم بود .لذا از تمام پزشکان عمومی که درد خدمت به این قشر عظیم را دارند و عشق به ارتقاء حرفه ای این قشر را در دل می‌پرورانند و توان دفاع از حقوق حقه این عزیزان در آنها شعله ور است میخواهم کاندید انتخابات نظام پزشکی آینده شوند تا بشود با همدلی و همفکری بخش اعظم نظام پزشکی آینده را تشکیل دهند .

به امید داشتن نظام پزشکی پویا ، فعال ، خلاق، مقتدر و البته پاک .
دکتر علی اکبر حقیقی