رئیس علوم پزشکی البرز

وضعیت استان قرمز است، بار مراجعه بیمارستانی و اشغال تخت های آی سی یو بسیار بالاست

دكتر كریم : وضعیت استان در حالت قرمز قرار دارد و بار مراجعه به بیمارستان ها و تعداد بستری ها و اشغال تخت های آی سی یو بسیار بالاست.

 

رییس دانشگاه : کادر بهداشت و درمان فشار بسیار زیادی را تحمل میکنندو با توجه به این شرایط نیاز است تا از 25 درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی و بیمارستان امام خمینی استفاده شود.

 

 دکتر کریم اظهار داشت : کادر بهداشت و درمان  فشار بسیار زیادی را تحمل میکنندو با توجه به این شرایط نیاز است تا از 25 درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی و بیمارستان امام خمینی استفاده شود. 

  در آینده ی  نزدیک برگزاری آزمون  کنکور ، عزاداری ماه محرم و انتخابات مجلس را پیش رو داریم که باید با دقت بسیار بالا کمیته ویژه ای تشکیل داده و پروتکل های دقیقی برای برگزاری آنها تصویب  و ابلاغ کنیم. 

 رئیس دانشگاه عنوان کرد:  در مقابله با کرونا طرح  بسیج محله محور در مرحله اول  خیلی موثر بود و نیاز است که در مرحله دوم نیز فعال شود و آگاهی رسانی ها و کنترل پروتکل ها در هر محله انجام شود. نیاز است از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی شهری اعم از تابلو ها و بیلبورد ها در جهت آگاه سازی مردم استفاده شود. 

وی خاطر نشان کرد: ارسال پیامک های هشداری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی به شهروندان بسیار موثر خواهد بود . 

 وی تصریح کرد با توجه به تعداد بالای تست های آزمایشگاهی  هزینه تست ها بسیار بالا رفته و پرسنل آزمایشگاهی فراتر از توان شان فعالیت می کنند و باید تست ها را به شیوه ای مدیریت شده انجام دهیم . 

 دکتر کریم بیان کرد ادارات،  اصناف به خوبی با ما همکاری کردند و نیاز است از اداراتی که به دقت پروتکل ها را رعایت می کنتد تقدیر شود و به اداراتی که پروتکل ها را نادیده گرفته اند هشدار داده شود.

  دکتر کریم  همچنین گفت: از شهرداری ها بابت همکاری در ضدعفونی معابر شهری نهایت تشکر را دارم و در ادامه نیاز است اقدامات ضد عفونی با هماهنگی معاونت بهداشتی و برای مکان های ضروری انجام شود. 

 رئیس دانشگاه افزود: نگران کادر بهداشت و درمان و خستگی مضاعف آنها هستم  از مردم می خواهم تا پروتکل های بهداشتی که در راس آنها استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و شست و شوی مکرر دست ها می باشد را جدی بگیرند.