واحدهای صنفی فاقد کارت واکسن کرونا پلمب می شود

لزوم تزریق دُزسوم واکسن برای کنترل اُمیکرون 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کنترل سویه جدید اُمیکرون تاکید کرد، افزود: تزریق واکسن کرونا برای تمامی متصدیان و کارکنان واحدهای صنفی الزامی است و بازاریان باید کارت واکسن خود را به بازرسان اتاق اصناف ارائه کنند در غیراینصورت مغازه آنها پلمب می‌شود.

 

 نورمحمد فردی در حاشیه جلسه قرار گاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور وزیر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: جلسات استانی مقابله با کرونا به صورت مرتب در استان با حضور استاندار محترم برگزار می‌شود. با توجه به درگیری جدید کشورها و ورود سویه جدید اُمیکرون به کشورضرورت دارد فعالیت مراکز واکسیناسیون در کل استان با جدیت فعالیت خود را ادامه ‌دهند  و افزایش مراجعات در هفته گذشته بیانگر استقبال مردم برای تزریق دُز سوم است.
وی در ادامه تصریح کرد: در هفته گذشته طرح جدید مدیریت هوشمند که با عنوان سامانه امید ابلاغ شده در 5 مرحله اجرایی و انجام می شود.
فردی گفت: در  طرح جدید مدیریت هوشمند که با عنوان سامانه امید از هفته چهارم آذر ماه آغاز شده برنامه‌هایی تدوین و در گروه‌های مختلف شغلی و تمامی خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در 5 مرحله انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه طرح هوشمند اجرا و طبقه‌بندی گروه‌ها و مشاغل کنار گذاشته شده مبحث اصلی این روزها تسریع در انجام واکسیناسیون و داشتن کارت واکسن کرونا بوده و کلیه خدمات خدمت‌دهندگان و خدمت‌‎گیرندگان باید این کارت را داشته باشند و حضور فرد خدمت‌دهنده بدون کارت واکسن کرونا در محل کار ممنوع بوده و در کنار آن ارائه خدمت به فرد خدمت‌گیرنده فاقد این کارت هم ممنوع است
معاون استاندار تصریح کرد: بر اساس طرح مذکور در هفته اول با محیط‌های اداری و سازمان‌ها و بانک‌های دولتی و غیردولتی آغاز شده و در ادامه در هفته دوم در حمل و نقل درون‌شهری، در هفته سوم در واحدهای صنفی، کارگاهی و کارخانه‌ای، در هفته چهارم در مراکز آموزشی و در هفته پنجم در حمل و نقل برون‌شهری اجرا می‌شود.
فردی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به تمامی استان‌ها در خصوص افراد واکسن نزده و فاقد کارت واکسن کرونا در مشاغل صنفی برنامه های اخطار و پلمب را خواهیم داشت و در مشاغل اداری هم تذکر انضباطی، ثبت غیبت غیرموجه و عدم پرداخت حقوق در روزهایی که فرد در محل کار حاضر نبوده لحاظ می‌گردد.
معاون استاندار با بیان اینکه در صورت بروز ایجاد هرگونه مشکلی طبق قانون برخورد خواهیم کرد، گفت: بالاترین مقام مسئول در هر مجموعه باید در بحث خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده نظارت کامل در خصوص استفاده از ماسک، داشتن کارت واکسن کرونا، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشد و در هر گروه اگر مشکلی به وجود آمد باید مدیر آن گروه پاسخگو باشد.