نشست مشترک جامعه جراحان ایران شاخه البرز و هیات مدیره نظام پزشکی کرج بزرگ برگزار شد

دوازدهمین جلسه هیات مدیره نظام پزشکی کرج صبح امروز دوشنبه سی ام آذر ماه با حضور هیات مدیره جامعه جراحان ایران شاخه البرزبرگزار شد . 
رئیس سازمان نظام پزشکی کرج بزرگ دکترعبدالرسول صداقت در آغاز سخن ضمن ابراز خرسندی و خوش آمد گویی با بیان برخی مشکلات عدیده ای که امروزه جامعه پزشکی را درگیر کرده است از ایجاد دلسردی و فراهم شدن زمینه های مهاجرت پزشکان انتقاد کرد و گفت انها که مانده اند به سرزمین خود علاقه مند هستند و آنها که رفته اند نیز علاقه مندانی  هستند که مطالبات فراوان داشته و دلسرد شده اند.
وی افزود: تعرفه های پزشکی قابل قبول نیستند و باید به سمتی تغییر یابد که با واقعیت های جامعه همخوانی بیشتری داشته باشد.همانند پروژه نسخ الکترونیک که به اجبار از فردا اجرا می شود و ما بارها ضمن انجام نامه نگاری و نقد و مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده ایم این طرح نیازمند مشورت بیشتر با کارشناسان امر است و زیرساخت آن فراهم نیست، اگر چه جامعه پزشکی همواره مطیع قانون و حامی حقوق  بیماران است .
در این دیدار دکتر شاهرخی رئیس هیات مدیره انجمن های علمی و رئیس جامعه جراحان ایران شاخه البرز به نمایندگی از اعضای انجمن ضمن اعلام حمایت از ریاست و هیات مدیره نظام پزشکی کرج بزرگ با اشاره به مشکلات و موانع مزمن جامعه پزشکی از جمله توهین های فراوان به خانواده درمان از تریبون صدا و سیما  گفت: اصلاح تعرفه ها، مطالبات مراکز درمانی از سازمان های بیمه گر، معضلات پروژه نسخ الکترونیک و مداخلات افراد بدون صلاحیت در امور پزشکی تحت عنوان طب سنتی نیازمند همراهی و پی گیری انجمن ها درکنار نظام پزشکی های سراسر کشور است . 
وی تصریح کرد: چنانچه انجمن ها فعال تر شده و به فعالیتهای علمی کمک بیشتری شود بسیاری از موانع رفع خواهد شد. 
 در ادامه دکترتوکلی رئیس انجمن ارتوپدی نیز با انتقاد از دخالت های غیر علمی افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و تجویز غیر مجاز دارویی گفت: متاسفانه در مواردی بهره برداری از این افراد در رسانه ملی هم دیده می شود که باید در این باره اقداماتی صورت پذیرد.
وی گفت: تاکید من بر پیگیری واقعی تر شدن تعرفه ها در مقایسه با تورم جامعه است. از سوی دیگر الکترونیکی شدن نسخ 
 در صورتیکه با زیربنای اصولی اجرا شود خوب است در صورتی که در حال حاضر  نقاط ضعف عمده و زیربنایی دارد که باید برطرف شود.
دکتر حقیقی عضو هیات مدیره جامعه جراحان ایران شاخه البرز نیز در این نشست از فعالیت های هیات مدیره جدید نظام پزشکی کرج در زمینه پی گیری طرح ها و مطالبات و مشکلات جامعه پزشکی ابراز خرسندی کرد.