مصاحبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج با جناب آقای دکتر شاهرخی رییس انجمن جراحان عمومی استان 

مصاحبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج با جناب آقای دکتر شاهرخی رییس انجمن جراحان عمومی استان 

به نام خداوند بخشنده مهربان 

♦️مصاحبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج با جناب آقای دکتر شاهرخی رییس انجمن جراحان عمومی استان 

۱)با سپاس از همراهی شما ، لطفا سوابق شغلی و تخصص حرفه ای خود را برای خوانندگان سایت نظام پزشکی اعلام بفرمایید 

_دکتر فرامرز شاهرخی هستم متخصص جراحی عمومی ،مسئول جامعه جراحان ایران شاخه استان البرز. بیش از چهار دهه است که در کرج مشغول طبابت می باشم و هفده سال در بخش دولتی و در حال حاضر در بخش خصوصی فعالیت میکنم
و از همان بدو ورودم به کرج در سال ۱۳۶۰ یک درمانگاه شبانه روزی در گلشهر تاسیس کردم و خوشحالم که بتوانم همچنان به عنوان عضوی از جامعه جراحان ایران و عضوی از سازمان نظام پزشکی کرج به فعالیت خود ادامه دهم.


۲)حال و هوای جامعه پزشکی را در ابتدای سال ۴۰۲ با توجه به وضعیت دلار و تورم چگونه ارزیابی میکنید و به نظر شمادر حال حاضر جامعه پزشکی کشور و اقتصاد سلامت در چه شرایطی  قرار دارد ؟

_حال و هوای جامعه پزشکی کرج و به طور کلی ایران خوب نیست. تعرفه های ناعادلانه ای که اعلام شده هیچگونه همخوانی با هزینه های مراکز درمانی نداشته و حتی جوابگوی امرار معاش ساده ی پزشکان نیست.
با توجه به تورم لجام گسیخته و هزینه‌های جاری
اعم از پرسنلی،مالیاتی و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی و در موارد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی لوازم و دستگاه های پزشکی،مطب ها درمانگاه ها بیمارستانها را با چالش های بزرگی روبرو کرده و به طور خلاصه اقتصاد درمان به شدت بیمار است و چاره ای برای درمان آن باید پیدا کرد.
به عقیده من تنها راه برون رفت از این وضعیت ناعادلانه بررسی تعرفه ها توسط سازمان نظام پزشکی است . تنها نهادی که می‌تواند این تعرفه ها را سر و سامان دهد همین سازمان نظام پزشکی کشور است که متاسفانه دولت و شورای عالی بیمه توجهی به نظرات کارشناسی شده نظام پزشکی نمی کنند . در حال حاضر نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۲ افزایش ۶۰ درصدی تعرفه ها را پیشنهاد کرد ولی شورای عالی بیمه با ۴۰ درصد افزایش موافقت خود را اعلام کرد که بعد از آن ناگهان دولت افزایش ۲۵ درصد اعلام می‌کند ! و این با هیچ فرمولی همخوانی ندارد.
خلاصه انکه  بیمه درمانی کشور نابسامان بوده و پوشش کامل برای بیمه شدگان ندارند. بیمه های پایه فقط ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی را در بخش خصوصی پرداخت می‌کنند و این امر باعث شده بیمه های تکمیلی متعدد تشکیل شوند که به نظر من نیت این بیمه های تکمیلی بیشتر اقتصادی است و شکل بنگاههای تجاری به خود گرفته اند که این خود یک معضل در بخش درمان است و تا زمانی که یک بیمه فراگیر با پوشش ۱۰۰ درصدی در این کشور شکل نگیرد و تعیین تعرفه بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی کشور واگذار نشود مشکل درمان و پزشکان حل نخواهد شد.

✒️روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج