مشکلات جامعه پزشکی استان در گفتگو با سرپرست دانشگاه مطرح شد

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی کرج بزرگ ظهر روز دوشنبه 24 آبان ماه هیات مدیره نظام پزشکی کرج بزرگ با  دکتر صیادی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز دیدار و گفت و گو کردند .

در ابتدای این نشست هریک از اعضای هیات مدیره نظام پزشکی معضلات و چالش های موجود در بخش درمان را عنوان کردند. سپس سرفصل های آمادگی نظام پزشکی جهت امضای قرار داد همکاری و همفکری فی مابین،  با اشاره به توانمندی ها و سوابق سازمان در زمینه های مختلف، به ویژه  معاونت های آموزشی و بهداشتی، طرح شد. در این جلسه مقرر شد به منظور تبادل نظر و هماهنگی بیشتر، جلسات هیات مدیره نظام پزشکی و رئیس دانشگاه هر سه یا چهار ماه یکبار برگزار شود.

دکتر صداقت رئیس نظام پزشکی کرج بزرگ عنوان کرد برخی مشکلات جامعه پزشکی از جمله صدور یا تمدید پروانه، مسائل و مشکلات مربوط به ایمن سازی ساختمان ها در ارائه پروانه به مراکز، مسائل مرتبط با بهداشت حرفه ای موسسات با بیش از 25 کارگر،  طب کار، جمله مواردی است که نیازمند بررسی و نظارت بیشتر است .

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی کامل نظام پزشکی در برگزاری مستقل کلاس های باز آموزی خواستار اختیارات بیشتر در این زمینه شد.

رئیس شورای هماهنگی استان دراین گفتگو بر لزوم جلوگیری ازتوزیع دارو در داروخانه های منتخب (که به نوعی رانت محسوب می شود)، تاکید کرد.  

انتقاد از استفاده دستیاران رادیولوژی در مراکز دولتی، که منجر به افت کیفیت خدمات می شود و لزوم تلاش بیشتر دانشگاه برای به کار گیری نیروهای طرحی به ویژه در این رشته و رشته هایی که در دانشگاه با کمبود مواجه هستند، از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

در ادامه پیگیری و رفع مشکلات پزشکان در بخش دولتی به ویژه تاخیر درپرداختها، درخواست افزودن یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید مدنی با توجه به حجم بالای بیماران، نیازتوجه به درمانگاه های دندانپزشکی وممانعت از دعوت و به کارگیری نیروهایی غیر قانونی تهران در کرج، لزوم نظم بخشی و بالابردن دقت بازرسی های علوم پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از هیات مدیره از  دکتر صیادی درخواست کردند زمینه هماهنگی بیشتری فی ما بین نظام پزشکی و سیستم های نظارتی بوجود آورد.

عضو هیات مدیره سازمان و نماینده آزمایشگاهیان در این جلسه پیرامون کمبود کیتهای آزمایشگاهی گلایه هایی را مطرح کرد و مسائل مرتبط با مامای همراه نیز از سوی نماینده ماماها طرح شد.

توجه به حقوق صنفی رزیدنتها، همچنین پیشگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی از جمله مواردی بود که توسط دادستان نظام پزشکی طرح و خواستار توجه بیشتر رئیس علوم پزشکی شد.

 

سرپرست دانشگاه نیز در پایان عنوان کرد: برون سپاری ها باید با نظارت کامل باشد در غیر این صورت امکان ایجاد مفسده می کند. تعامل های بین بخشی و برون بخشی از اهمیت زیادی برخوردار است و موجب پیشبرد سریع تر و بهتر اهداف می‌شود .

دکتر صیادی تاکید کرد افراد فاقد صلاحیت و بدون مدرک به هیچ عنوان نباید فعالیت کنند و باید به جد از این موضوع جلوگیری شود. جذب نیروهای متخصص در استان از جمله مهم ترین اولویت های ماست. صیانت از حقوق پزشکان نیز همواره باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: چنانچه توزیع دارو عادلانه نباشد و هر چیزی که انحصاری صورت بگیرد در آن مفسده ایجاد می شود

برگزاری بازآموزی توسط نظام پزشکی نیزتوسط سرپرست دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت و گفت: همکارانی از نظام پزشکی به ویژه در بخش مهارت آموزی با علوم پزشکی معرفی شده همکاری کنند.

صیادی گفت: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا پرداخت های همکاران شاغل بخش دولتی سریعتر انجام شود . در زمینه پروتوکل مامای همراه نیز پس از بررسی دقیق تر اعلام نظر خواهیم کرد و پیگیر تجهیز و افزودن سی تی اسکن بیمارستان مدنی خواهیم بود.