فروش هر نوع دارو در فضای مجازی ممنوع است/فروش داروی کرونا در داروخانه ممنوع

جلسه مشترك انجمن داروسازان با حضور معاون غذا و دارو البرز برگزار شد 

ممنوعیت فروش هر نوع دارو در فضای مجازی،اعلام قیمت 1000 تومانی ماسک سه لایه بهداشتی از مصوبات این جلسه بود.

جلسه مشترک انجمن داروسازان با حضور معاون غذا و دارو در روز چهارشنبه مورخ 99.10.3 در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد

دکتر امیر بقایی مدیر فرآورده های دارویی و بیولوژیک استان گفت:  با جدیت و در چارچوب قانون از داروخانه های استان حمایت خواهم کرد و مانع دخالت سایر نهاد ها در امور تخصصی آنها خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت داروخانه اینترنتی اضافه کرد مشروط به اینکه داروخانه ای دارای مجوز قانونی باشد با ثبت آدرس اینترنتی می تواند نسبت به فروش فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل اقدام نماید ولی تبلیغ و فروش انواع دارو در فضای مجازی اکیدا ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

در ادامه در مورد فروش داروهای خاص در درمان بیماری کویید19 گفت: فروش هرگونه داروی خاص در کلیه داروخانه ها با توجه به دستورالعمل ها و قوانین وضع شده با توجه به شرایط بحرانی و با هدف جلوگیری از سرگردانی بیماران و مانع ایجاد بازار سیاه فروش این داروها ممنوع می باشد و فقط یک مرکز در استان و با رعایت ضوابط قانونی مجاز به فروش داروها می باشد.

دکتر امیر بقایی درخصوص ایستگاه های فروش محصولات ضدعفونی کننده در سطح استان گفت در این خصوص جلساتی با سایر نهاد های مربوطه برگزار شده که نتیجه آن به زودی اعلام و اقدامات لازم در این مورد اجرایی خواهد شد.

در پایان مهندس نوید حسنی مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی استان  در خصوص تامین و صدور مجوز به واحد های تولیدی ماسک های بهداشتی گفت: با توجه به دستورالعمل صادره سازمان صمت فروش ماسک سه لایه بهداشتی در کلیه مراکز معتبر و داروخانه های با قیمت مصوب 1000 تومان مجاز می باشد و این مدیریت به صورت دائم واحد های تولید ماسک های بهداشتی را بازدید و کیفیت و استاندارد آن را مطابق با آخرین دستوراعلمل های ابلاغی مورد نظارت و پایش قرار خواهد داد .