سومین بازدیدمعاون حقوقی مجلس و امور استان ها 

فاصله 2 هزار تختخوابی البرز تا استاندارد درمان کشوری

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی کرج معاون حقوقی مجلس و امور استان هاروز شنبه مهندس طاهر موهبتی ، در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد:  با وجود این که شرایط کشور به دلیل بیماری کرونا شرایط ویژه ای می باشد و کرونا همه حوزه ها را تحت تاثیر قرار داده اما ارزیابی دوره ای استان ها طبق چارچوب برنامه کلان وزارت بهداشت انجام میشود 
وی خاطر نشان کرد:  خوشبختانه در راستای طرح تحول سلامت اتفاقات خوبی در استان رقم خورده و ۲۶۰ تخت نیز تا پایان سال به مجموع  تخت های استان افزوده خواهد شد. در شبکه بهداشتی ، در راستای طرح شهید سلیمانی که یک برنامه محله محور می باشد نیز  اقدامات خوبی صورت گرفته است .  
معاون حقوقی مجلس و امور استان ها  گفت:  یکی از شاخص های مهم که در برنامه ششم نیز به آن تاکید شده است کاهش  بیست و پنج درصدی هزینه ی درمانی است  که خوشبختانه در طرح تحول سلامت این رقم به حدود ۳۸-۴۰ درصد رسید و این موارد نیازمند تامین منابع مالی است که در بند ۱۰ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است و طبیعی است همه این اتفاقات وقتی رخ می دهد که وضعیت مالی و منابع بودجه ای ما مناسب باشد . 
وی تاکید کرد:  اولویت اصلی و اساسی دولت، مجلس و همه ارکان اساسی کشور به ویژه مقام معظم رهبری در این دوران کنترل کرونا می باشد . خوشبختانه مردم ما نیز نشان دادند که در صحنه های حساس حضور پررنگی دارند و در مسیر کنترل بیماری کرونا نیز شاهد همکاری آنان در عید نوروز بودیم  و امیدواریم در برگزاری مراسم شب یلدا  نیز مردم برای حفظ  سلامت بزرگان در منزل آنان تجمع پیدا نکنند و از دور به آنان عرض سلام کنند و دعاگوی پایداری شان باشند .
دکتر فتحی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه سومین دوره ارزیابی عملکرد دانشگاه با حضور دکتر موهبتی گفت :  استان البرز از لحاظ جغرافیایی وسعت کم تری نسبت به سایر استان ها دارد اما از لحاظ جمعیتی چهارمین استان پر جمعیت کشور محسوب می شود ولی  سرانه تخت این استان  نسبت به جمعیت آن  کم است. 

وی خاطر نشان کرد:  خوشبختانه طی سال های اخیر  آمار  تخت های استان افزایش یافته  اما تا رسیدن به سرانه استاندارد کشوری حدود دو هزار تخت دیگر در بخش های دولتی و خصوصی  نیاز داریم.

دکتر فتحی تصریح کرد :  تا پایان  سال بیمارستان فردیس با  ۲۶۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر آن هستیم  تا سایر بیمارستان های در حال ساخت مثل بیمارستان کمالشهر و طالقان  نیز زودتر به بخش درمان استان افزوده شود. نیاز البرزتا رسیدن به استاندارد کشوری دو هزار تخت بیمارستانی دیگراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز  گفت : وزارت بهداشت  قول  مساعد جهت  تامین منابع ساخت و تجهیز بیمارستان های در حال ساخت را داده است  و امیدواریم   هر چه سریع تر به شاخص استاندارد کشوری برسیم .
در پایان دکتر فتحی افزود  : با توجه به اعمال محدودیت ، رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری همشهریان عزیز طی دو هفته گذشته روند مبتلایان ، بستری شدگان و فوتی های کرونا در استان  نزولی بوده و این آمار نشان می دهد که با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی می توانیم کرونا را مهار کنیم. 
وی تاکید کرد : از هم استانی های عزیز کمال تشکر را دارم و خواهشمندم که نکات بهداشتی را  همچنان رعایت کنند و به ویژه در شب یلدا  از تجمعات  و دورهمی ها  بپرهیزند .