در گفتگو با روابط عمومی سازمان مطرح شد

رئیس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی البرز: تمام مراحل اخذ رای تا شمارش آرا شفاف است

رئیس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی البرز در گفتگو با روابط عمومی سازمان  به پرسش های مطروحه داوطلبان و رای دهندگان این دوره از انتخابات هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کرج پاسخ داد .

 دکتر معظمی در پاسخ به این پرسش که شرایط عمومی رای دهندگان چه باید باشد گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عضویت در سازمان نظام پزشکی کرج و شاغل بودن در یکی از مراکز درمانی شهر کرج برای شرکت در انتخابات الزامی است.

وی تعداد رای دهندگان واجد شرایط را در شهر کرج 7870 نفر اعلام کرد و افزود: 6 گروه دندانپزشکی ، مامایی، پزشکان عمومی ،علوم آزمایشگاهی، لیسانسه های پروانه دار و داروسازان در انتخابات شرکت کرده اند. با ارائه کارت نظام پزشکی و عضویت در شهر کرج که با وجود منابع  قابل استعلام است، اخذ رای مجاز است و البته به هیچ عنوان رای وکالتی قابل قبول نیست رای دهنده شخصا باید حضور پیدا کند.

رئیس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی البرز گفت گروه پزشکان حداکثر به 10 نفر می توانند رای بدهند و داوطلبان می توانند ناظرهای خود را کتبا  به ما معرفی کنند. البته با توجه به شرایط کرونا تقاضا می کنم به ما اعتماد کنند و از آنجا که فضای رای گیری ورودی خروجی متفاوت و شرایط شفاف دارد جای هیچ شبه ای باقی نخواهد ماند . حضور تعداد زیاد نمایندگان کاندیدا ها در شرایط فعلی امکان پذیر نیست . اگرچه منع قانونی ندارد  از هر گروه یک معتمد می تواند معرفی شود.

به گفته وی انتخابات راس ساعت 8 صبح روز جمعه آغاز خواهد شد و تا 12 ساعت قانونا ادامه می یابد .طبعا امکان تمدید وجود داشته و تا دو ساعت بعد از ساعت 12 می تواند ادامه یابد

داوطلبان کد داوطلبی ندارند و بر اساس نام و فامیل و شماره نظام پزشکی و با ابلاغ اسامی 90 نفر شرکت کننده که  برروی بنر به چاپ رسیده و در معرض دید رای دهندگان قرار خواهد گرفت اخذ رای امکان پذیر است .

وی با اشاره به تدارک صندوق های سیار اخذ رای تصریح کرد: با هماهنگی هیات نظارت و وزارت بهداشت فقط برای بیمارستان های استان و( نه درمانگاهها )دو تیم  با امکانات آماده شده است که البته امکان دارد به دلیل مسائل بهداشتی از سوی وزارتخانه لغو شود.در آنصورت ما کاری نمی توانیم انجام دهیم.

دکتر معظمی یادآور شده : هرکسی به هر دلیلی در روند اخذ رای اعتراضی داشته یا تمایل به گزارش تخلفداشته باشد، بنده و هیات اجرایی در خدمت خواهیم بود.

وی آغاز شمارش آرا را بلافاصله پس از اتمام مهلت قانونی زمان رای گیری و در محل رای گیری با بسته شدن درها اعلام کرد و گفت: همان شب رای ها شمرده ، داخل صندوق ها پلمپ و به حراست دانشگاه تحویل می شود .

وی در پایان افزود: تمام تلاش خود را می کنیم مجریان خوبی باشیم. هم صنف و همکاریم شخصا در محل اخذ رای خواهم بود همچنین همکارم خانم غفار زاده به عنوان دبیرهیات اجرایی در محل حضور دارند و پاسخگوی تمام سوالات احتمالی همکاران خواهیم بود

گفتگو : روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج /دکتر عبدالرضا مزینی _فریبا کلاهی