تعداد سرانه تخت بیمارستانی البرز برابر سیستان و بلوچستان است

دکتر فتحی رسما ریاست علوم پزشکی البرز را در دست گرفت

آیین معارفه  رئیس جدید علوم پزشکی البرز و و تقدیر از دکتر کریم امروز دوشنبه  در دانشکده پردیس پزشکی برگزار شد .

استاندار دکتر شهبازی  ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان البرز در جهت مقابله با کرونا و خوش آمد گویی به دکتر تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت،گفت:  از نظر تعداد سرانه های تخت بیمارستانی و امکانات بهداشت و درمان با استان محروم سیستان و بلوچستان برابری می کند.

شهبازی گفت: در طول دولت تدبیر و امید تلاش های بسیاری در البرز صورت گرفت و طی این مدت بیش از هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی با استانداردهای لازم به تخت های استان اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فردیس با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد تخت بیمارستانی است، افزود: از همراهی های دولت و توجه ویژه دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برهه شیوع کرونا کمال قدردانی را داریم چراکه بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص یافت.

استاندار البرز گفت: طبق تعهد دانشگاه علوم پزشکی استان مقرر شد بیمارستان فردیس تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، همچنین دهکده سلامت استان بزودی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه البرز به واقع ایران کوچک است و در سطح ملی به اقوام مختلف ایرانی خدمات ارائه می دهد، افزود: در کنترل موج اول شیوع کرونا، استان البرز بسیار خوش درخشید و به نسبت جمعیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری البرز با همراهی مردم و تلاش های کادر بهداشت و درمان و برنامه ریزی مسئولان، شاهد تلفات سنگینی نبودیم.

شهبازی عنوان کرد: البته در این راستا ۴ پزشک و یک داروساز به مقام والای شهادت رسیدند.

وی گفت: در این مدت دکتر کریم برای مقابله با کرونا ایثار و مجاهدت فراوانی داشت و علی رغم تمایلی که برای خدمت در عرصه دیگری در ایشان وجود داشت، شبانه روز پای کار بودند.

استاندار البرز افزود: اکنون دکتر فتحی در این سمت قرار می گیرند، وی برادر ۲ شهید بزرگوار هستند و سوابق خدمت در البرز را نیز دارند و به طور قطع راهبردهای خوبی در جهت توسعه خدمات، تجهیزات و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان دارند.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های دکتر کریم رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی، دکتر فتحی بعنوان رییس جدید معارفه شد.