واکسن آنفولانزا با ظرفیت بالا تامین شود

تله مدیسین (پزشکی از راه دور) در فصل پاییز فعالانه عمل کند

صبح امروز  در نشست ستاد مقابله با کرونا,رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت  تامین واکسن آنفولانزا در فصل پاییز با ظرفیت بالا انجام شود .

  دکتر حسین کریم عنوان کرد :  مدیریت تولید و نظارت و کیفیت ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید با هماهنگی  استانداری  باشد و کمیته های ویژه ای در این خصوص تشکیل  و جلسات آن به صورت مستمر برگزار شود تا مدیریت دقیقی صورت گیرد.

 وی تا‌کید کرد :  معاونت غذا و دارو  ذخیره کافی از داروهای مورد نیاز کرونا و لوازم حفاظت فردی را تامین  و تدابیر لازم برای تامین واکسن آنفولانزا در فصل پاییز  به ظرفیت بالا اتخاذ شود

رئیس دانشگاه افزود : راه اندازی آزمایشگاه مولکولی در معاونت بهداشتی کار بسیار بزرگی بود و می توان تمام موارد غربالگری سرپایی را به صورت تجمیع شده در آن مرکز انجام داد .

وی تاکید کرد : فعالیت بسیج محله محور در مناطقی که در شرایط قرمز کرونا قرار دارند بسیار مهم است و باید به صورت کاملا سازماندهی شده گروه های جهادی را هدایت کرد.

 دکتر کریم خاطر نشان کرد با توجه به این که ممکن است پیک سوم کرونا را در فصل پاییز داشته باشیم باید فعالیت های تله مدیسین ( پزشکی از راه دور )  را پایه گذاری کنیم و غربالگری مجازی را شروع کنیم .

 وی با بیان اینکه نیاز است یک طرح تحقیقاتی جهت بررسی شیوع مجدد کرونا در دانشگاه انجام شود خاطر نشان کرد  : مسئله مهم  مقایسه دو پیک کرونا با یکدیگر است  و باید کل پارامتر ها در دو پیک مقایسه شود .