رئیس نظام پزشکی کرج بزرگ:

هر کجا انجمن ها جدی گرفته شدند، نتیجه مطلوب بوده است

پیش از ظهر امروز 29مهر ماه گردهمایی بزرگ مجمع انجمن های علمی البرز در سازمان با حضوراکثریت اعضای هیات مدیره نظام پزشکی کرج و روسای انجمن ها برگزار شد .

دکتر عبدالرسول صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی کرج بزرگ در این نشست گفت: تلاش ما دردوره جدید، ارتقا بخشیدن به جایگاه انجمن ها و ارائه تعریفی  درست از توان و عملکرد آنهاست.

وی افزود:  هر کجا که انجمن ها جدی گرفته شدندنتیجه خوبی حاصل شده است . به عنوان مثال در اجرای طرح تحول سلامت از آنجا که  هیچ گونه مشورتی با انجمن ها صورت نگرفت نتیجه قابل قبولی نداشت .

رئیس شورای هماهنگی استان با اشاره به اینکه  وقتی انجمن هارا کنار می گذارند هزاران میلیارد تومان بودجه صرف طرح بی برنامه می شود، خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته که در گیر پاندمی بوده و هستیم انجمن ها نقش پررنگ وتعیین کننده ای داشته اند حال آنکه در کل  جامعه پزشکی به درستی دیده نشده  و شعار هایی از سر شور زود گذر داده شد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود: در حالیکه اندک متخصصین حاضر در ستاد کرونا هم انتصابی هستند و بدون مشورت انجمن ها برگزیده شدند و بدیهی است که این ستاد هم عملکرد خوبی ندارد. تشکیلات مختلفی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شده اند  و نظام پزشکی حتی یک نماینده هم در این ستاد ندارد!

وی افزود: بار این غیبت را انجمن ها و سازمان نظام پزشکی به دوش می کشند . فراموش نکنیم روز های سختی را تجربه کرده ایم و همکاران ما می توانستند مانند بسیاری افراد، کشور را ترک کنند یا به ییلاقات بروند و مطب هارا ببندند اما پزشکان مانند روزهای جنگ در سنگر ها ماندند و جانبازی کردند .

دکتر صداقت با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: تعداد زیادی از همکارانمان به خواست خدا ازمیان مارفتند و ماهم در صف منتظران هستیم.

رئیس نظام پزشکی کرج بزرگ در ادامه یادآور شدیادیادییی

 

یییکم : فشار ها بروی دوش جامعه پزشکی زیاد شده است. نه تنها شهرداری و دیگر ارگانها که حتی دانشگاه علوم پزشکی هم برای تمدید پروانه ها فشار زیادی برجامعه پزشکی وارد می کنند .

وی افزود: متاسفانه هم جنسان خودمان هم رعایت حالمان را نمی کنند. شاید ما مجبور باشیم خودمان در قالب انجمن ها هوای یکدیگر را داشته باشیم ، متحد باشیم و در نشست های بیشتری شرکت کنیم،در غیر اینصورت از تفرقه ما استفاده خواهند کرد. دکتر صداقت گفت: سیستم هایی هستند که به غائبان نگاه می کنند و بر اساس وزن جلسات و تعداد حاضرین و حامیان و میزان اتحاد ما در جای دیگر تصمیم گیری می کنند. تا زمانی که کنار هم هستیم کسی نمی تواند به ما آسیبی برساند تفاوتهای یکدیگر را پذیرا باشیم تا انشاالله جلسات در آینده هم ادامه داشته باشد.

وی افزود: با اتمام انتخابات مجمع انجمن ها در انتهای آبان ماه و انتخابات هیات مدیره این مجمع می تواند مشاور سازمان نظام پزشکی باشد و چشم اندازهای بهتری داشته باشیم.

همچنین به نظر می رسد فکرهایی هست برای اینکه فرار مغز ها و اندیشمندان در هر رشته و تخصصی راحت تر صورت بگیرد اگر این مملکت تا کنون پا برجا مانده است براساس خرد و اندیشه بزرگان بوده است .تصمیم گیران باید توجه داشته  باشند اگر شاکله و چهار چوب مملکت دچار مشکل شود ، کار کردن بسیار سخت خواهد بود .

رئیس سازمان نظام پزشکی کرج تصریح کرد: این در حالی است که گفته می شود طی سه ماه گشته بیش از هزار نفر درخواست گود استندینگ داده اند.

وی گفت: مشکل بسیار مهمی دیگری که در بحث جامعه پزشکی مطرح می شود رسانه هایی هستند که اطلاعات درست ندارند و پزشکی را تحلیل می کنند. بخش دیگر این مسئله متوجه پزشکانی است که دقت نمی کنند رسانه ای که در آن سخن می گویند می تواند چه تاثیرات اجتماعی و روانی در جامعه اطراف بگذارد.

وی با تاکید براین موضوتع که  جایگاه برخی مطالب در رسانه ها نیست گفت : به عنوان مثال در بحث کووید 19 طرح موضوعی درباره یک دارو می تواند مردم را گیج کند. تلاش ما در هیات مدیره جدید این است که اطلاع رسانی ها بر اساس اصول علمی و مشورت صحیح انجام گیرد و در جلسه مشترکی با مدیرکل صدا وسیمای البرز هم به توافقاتی رسیدیم.

قصد ما این است که با مسئولین مختلف نهاد ها و ارگانها ارتباط گرفته و از آنها دعوت کنیم به سازمان بیایند و از نزدیک شاهد توان و جایگاه نظام پزشکی باشند.

در این نشست مسئولین انجمن های علمی به بیان نظرات خود پرداختند و نمایندگان این انجمنها علاوه بر طرح مشکلات و موانع جامعه پزشکی بر حمایتهای متقابل سازمان نظام پزشکی و انجمنهای علمی تاکید کردند. .

در ادامه با توجه به استقبال شرکت کنندگان مقرر شد به منظور همفکری و تعامل بیشتر اینگونه نشستها ادامه یابد.

در این جلسه ضمن تاکید بر زحمات دکتر علی اکبر حقیقی رئیس هفتمین دوره نظام پزشکی کرج با اهدای لوح تقدیر از زحمات وی  قدردانی بعمل آمد.