حمله دوم كرونا بسیار خطرناك تر از مرحله اول می باشد/ مردم هوشیارانه پروتكل ها را رعایت كنند

رییس دانشگاه تاکید کرد : مراقبت بیشتر از کودکان و نوجوانان در روزهای کرونایی / فوت یک کودک ۱۳ ساله بر اثر کرونا در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد : به دلیل عادی سازی فعالیت ها حدود سه هفته است که در کل کشور با موج دوم کرونا مواجه هستیم. با وجود همه هشدار ها مردم احساس امنیت کردند و پروتکل ها را نادیده گرفتند و کرونا ما را غافلگیر کرد. اما به مردم عزیز  هشدار می دهم که این حمله بسیار خطرناک تر از مرحله اول می باشد. 

???? وی تاکید کرد در حمله دوم کرونا ویروس تغییراتی داشته و با سرعت بیشتری انتقال پیدا می کند. سن ابتلا پایین آمده و ما می بینیم که نوجوانان و کودکان نیز مبتلا می شوند.

????میزان کشندگی ویروس بیشتر شده و علائم علاوه بر تنفسی به صورت گوارشی و مغزی و عصبی بروز می کنند.

???? دکتر کریم در خصوص ظرفیت بیمارستان ها بیان کرد ما هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم که 530 تخت تا الان اشغال شده است. 

????سه بیمارستان امام حسین(ع) در شرق کرج، کوثر در غرب کرج و امام علی (ع ) در جنوب کرج مختص بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است و بیمارستان صحرایی و نقاهت گاه ها نیز در حال آماده سازی می باشند.

???????? وی هشدار داد هم اکنون استان البرز در وضعیت هشدار قرار دارد و اگر مردم مثل مرحله اول پروتکل ها را رعایت کنند به سمت مرحله بحران نمی رویم. 

????خوشبختانه مردم در مرحله اول بسیار خوب پروتکل ها را رعایت کردند. ادارات نیز در مرحله اول نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و انتظار داریم در این مرحله نیز با همکاری های همه جانبه با کمترین صدمات این دوره را طی کنیم. تمام بیلبرد ها و تابلو های سطح شهر باید برای هشدار های کرونا اختصاص پیدا کنند و مردم در رابطه  با خطرات این بیماری آگاه باشند   .

????رییس دانشگاه خاطر نشان کرد در ادامه روند مقابله با کرونا باید در سبک زندگی مردم تغییر فرهنگی صورت پذیرد. 

????استفاده از ماسک باید نهادینه شود و شست و شوی مکرر دست ها باید تبدیل به فرهنگ شود.

???? مراسمات ازدواج و ترحیم باید به صورت ساده و با کمترین تجملات و تجمعات انجام شود و به طور کلی سبک زندگی مردم باید مطابق با پروتکل های مقابله با کرونا تنظیم شود. 

????وی در آخر تاکید کرد مردم اخبار و مطالب را فقط از طریق صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند .