هشدار کرونایی رییس علوم پزشکی البرز:

فرهنگ و همکاری مردم نباشد، باشیب تند به سمت سونامی بستری و مرگ پیش می رویم

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کرج،  دکتر کریم ئییس علوم پزشکی البرز، ظهر شنبه در نشست خبری  ضمن در خواست همکاری همه جانبه از رسانه ها دربالابردن سطح همکاری و آگاهی مردم گفت: هجوم  غافلگیرانه ویروس کووید _19 با شیب تند، استانهای سفید و آبی را نیز درگیر وهمچنین حمله دوم خود را آغاز کرده است.

دکتر کریم گفت: تنها اسلحه باقی مانده برای مقابله با این ویروس آگاهی بخشی و فرهنگ همکاری مردم در مراقبت از خود است که برعهده رسانه هاست.

 ️وی آمار ابتلای البرزی ها به کرونا را، از ابتدا  تا امروز چهاردهم تیر 9419 نفر اعلام کرد و گفت: این عدد شامل همه مجموعه بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی است و تنها 5848 نفر از این آمار PCR +  بوده اند. .

 ️وی همچنین فوتی قطعی از کرونا در استان را تا این لحظه 443 نفر اعلام کرد که با مجموع فوتی های مشکوک این رقم به 639 نفر می رسد.

طی 24 ساعت گذشته 511 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که 142 نفر آنها قطعا مثبت شناسایی شدند این در حالی است که آمار مراجعین بیماری های حاد تنفسی دروز های اخیر تا 900 نفر در روز هم بالارفته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در 24 ساعت گذشته 71 نفر بستری شدند .در مجموع در حال حاضر 91نفر در  ICU بستری هستند که از این تعداد 53 نفر به انتوبه متصل هستند .

این آمار می گوید روز گذشته 1 مرگ قطعی از کرونا و 11 مرگ مشکوک داشته ایم .

دکتر حسین کریم با ابراز نگرانی از وضعیت موجود که با شیب تندی می رود تا یک سونامی را تشکیل بدهد گفت: سونامی بستری را می شود از شیب تند 14 روز گذشته برآورد کرد و این مارا به سمت مدیریت جدی تخت های بیمارستانی می برد. .

وی از مردم خواست در صورت هرگونه علائم مشکوک به مراکز درمانی دولتی 16 ساعته و درمانگاه بیمارستان ها مراجعه کنند.

وی افزود: شخصا پیشنهاد می کنم تا زمانی که پای جانتان درمیان نیست به هیچ مرکز درمانی و تفریحی و ورزشی یا شلوغی نروید .

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا کرونا در گرمای تابستان از بین نرفت گفت: کووید 19 عضوی نا فرمان و چموش از خانواده ویروس کروناهاست که رفتارش با خانواده اش تفاوت دارد و برای همین ظن بشر را به سمت دست ساز بودن آن می برد زیرا رفتارش قابل بیش بینی نیست.

وی پیرامون آمار ابتلای کادر درمانی استان گفت:  در حال حاضر ۲۵ همکار به دلیل بیماری کرونا بستری هستند که حال ۵ نفر ازآنها خوب نیست

همچنین از ابتدای پاندمی تاکنون ۱۵۸ پرستار،۲۴پزشک مبتلای قطعی داشته ایم. در کل ۲۴۶ نفر پرسنل علوم پزشکی البرز در همه بخشها به این بیماری مبتلا شده اند.