در بحران کرونا با کمبود تخت بیمارستانی مواجه شدیم

معاون غذاداروی دانشگاه علوم پزشکی البرز در بازدید از بیمارستان های امام علی (ع) ، امام حسین (ع) و شریعتی  یا همراهی جمعی از مسئولین از کمبود تخت در پیک کرونا خبر داد .

این بازدی با  هدف  شناسایی نقاط قوت و ضعف بیمارستان ها در خدمت رسانی به بیماران انجام شد و دکتر کیومرث پوررستمی در حاشیه این بازدید گفت : در سه پیک بیماری که پشت سر گذاشتیم در پیک اول حدود ۵۰۰ بیمار بستری در پیک دوم حدود ۶۵۰ و متاسفانه در پیک سوم تا این لحظه حدود ۶۹۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان  داریم و بحرانی ترین وضعیت ممکن را سپری می کنیم. 

هم اکنون حدود ۲۰ بیمار در انتظار تخت های آی سی یو هستند و تقریبا تمام بیمارستان های ما درگیر مقابله با کرونا شده اند. ما به سمتی می رویم که بخش های غیرکرونایی را نیز برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی تجهیز کنیم. 

دکتر پوررستمی  خاطر نشان کرد:  خوشبختانه جهت تامین دارو و اقلام حفاظت فردی و مصرفی مشکلی نداریم و بزرگ ترین بحران ما تعداد تخت بستری می باشد. 

وی  از مردم خواست   پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و از حضور در تجمعات و دورهمی ها و مهمانی ها پرهیز کنند. 

وی عنوان کرد : کادر درمان ایثارگرانه تلاش می کنند و یکی از اهداف بازدید امروز ما این بود که از زحمات آنان قدردانی کنیم تا تجدید قوایی برای آنان باشد. ما در کنار کادر بهداشت و درمان ایستاده ایم تا این بیماری را هر چه زود تر از پا در آوریم 

لازم است  مردم حداکثر  مشارکت را  در رعایت  پروتکل های بهداشتی داشته باشند و در  تعطیلات  به مسافرت و مهمانی نروند و در خانه بمانند . 

معاون غذا و دارو دانشگاه در خصوص استفاده از ظرفیت بیمارستان های خصوصی استان گفت : با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در استان البرز و تراکم بالای جمعیت کل بیمارستان های خصوصی، خیریه و مراکز زیر نظر تامین اجتماعی با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا موظف هستند تعدادی از تخت های خود را جهت پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص دهند .