نامه قدر دانی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ج.ا.ا. به رهبر معظم انقلاب

دکتر محمدرضا ظفرقندی با ارسال نامه ای، از مقام معظم رهبری بخاطر ایجاد شمایل جدید در برگزاری مراسم عزاداری که در آن تمام دستورالعمل های بهداشتی رعایت شده است تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظاl پزشکی کرج به نقل از سازمان کل وی در این نامه  اظهار امیدواری کرد این نوع برگزاری مراسم برای سایر عزاداران و هیات های مذهبی به عنوان الگو مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی همچنین در این نامه با اظهار تاسف از عدم پای بندی مجریان قانون به دستورالعمل های بهداشتی، درخواست های انجمن های علمی، مکاتبات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مبنی بر مداخله در ایجاد محدودیت در سفرهای بی دلیل که باعث طغیان همه گیری می شود از مقام رهبری برای مداخله و تذکر جدی، درخواست یاری نمود.

متن این نامه به قرار زیر است:

حضرت آیت الله خامنه ای
مقام معظم رهبری
سلام علیکم
ضمن عرض تسلیت ایام عزا وسوگ سرور وسالار شهیدان وآزادگان،حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) وفرزندان ویاران باوفایش، وظیفه خویش می‌دانم مراتب تقدیر وتشکر خود وهمکاران خدوم وایثارگر جامعه پزشکی کشور را به‌خاطر تصریح اولویت سلامت مردم و تبعیت از نظرات علمی وکارشناسی در ایام شیوع بحران کرونا در همه مراحل این بیماری و بخصوص در مراسم عزاداری ماه محرمرا اعلام نموده و از برگزاری مراسم این سوگ و عزای عظما با شمایل ویژه که می‌تواند الگوی عزاداران وهیآت مذهبی قرارگیرد قدردانی کنم. 
همچنین لازم می‌دانم به عنوان نماینده جامعه پزشکی کشور مراتب نگرانی عمیق پزشکان و همه کادر  درمان از مسافرت‌های بی رویه و غیرضروری در این ایام بخصوص به استان‌های شمالی کشور را که مصداق قطعی اضرار به مردم ومدافعان عرصه سلامت است را به استحضار برسانم واز اینکه مسئولین اجرایی ذیربط علیرغم هشدارها ومکاتبات مکرر کارشناسان ودلسوزان انجمنهای علمی ،سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای نظارت جدی و ممانعت از سفرهای غیرضروری اقدام مؤثری انجام ندادند اظهار تاسف کنم. 
یقینا این بحران عالم گیر وخانمان‌سوز بدون رعایت همه اصول ضروری بهداشتی وحفاظتی و نظارت جدی وموکد عوامل اجرایی بر اجرای این  ضوابط به سامان نمی رسد. 
امید است تذکر جنابعالی در این مقوله نیز یاری‌گر خادمان ومدافعان عرصه سلامت کشور باشد. 
دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران

7/6/99