بازدید از بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی استان (بیمارستان البرز) توسط تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج

بازدید از بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی استان (بیمارستان البرز) توسط تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج

در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ بازدیدی از بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی استان (بیمارستان البرز) با حضور تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج به منظور عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای ریاست جدید بیمارستان جناب آقای دکتر بابکان که از اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی کرج هم هستند و نیز بازدید میدانی از فضای بیمارستان، انجام شد.
در این دیدار،جناب آقایان دکتر صداقت،خدارحمی،جمالی،ملکی،موبدی و سرکار خانمها دکتر کیانی،مرزوقی و حاج حسینی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کرج مهمان جناب آقای دکتر بابکان،دکتر پاشایی و عزیزان دیگری از تیم مدیریت بیمارستان بودند.
در ابتدای جلسه آقای دکتر صداقت با اشاره به اهمیت قبول مسئولیت از طرف اعضای تاثیرگذار جامعه پزشکی و اهمیت حضور و تقویت جایگاه پزشکان در امور صنفی مربوط به خود، ابراز خرسندی کردند که جناب آقای دکتر بابکان در کنار توانمندی‌های حرفه ای در رشته تخصصی خود،قبول زحمت فرمودند تا ریاست بیمارستان را برعهده بگیرند.
ایشان اشاره کردند که اداره و مدیریت بیمارستان تامین اجتماعی با توجه به هزینه‌های بالای درمان مستقیم و توقع مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از این بیمارستان، قطعا کار سخت و پیچیده ای است.
در ادامه جناب آقای دکتر پاشایی مدیریت درمان بیمارستان البرز اشاره کردند که ما در بیمارستان برای جذب برخی از تخصص ها و به خصوص برای جذب پزشکان فوق تخصص مشکل جدی داریم.
برای مثال نبود هماتولوژیست در بیمارستان باعث میشود که از ارائه خدمات و پذیرش بیماران خاص در این حوزه معذور باشیم و همین امر موجب انتقاد از طرف دانشگاه علوم پزشکی میشود و ما متهم به عدم پذیرش بیماران در حوزه های مختلف میشویم.
ایشان تصریح کردند که نبود یک بیمارستان جامع در استان به جد به این مسئله آسیب میزند.
درباره حل این موضوع جناب آقای دکتر صداقت تاکید کردند که یکی از مسائل مهمی که ما باید به طور جدی به آن توجه داشته باشیم تشکیل کمیته مشترک کشوری است که میتوانیم آن را در استان خودمان متشکل از نمایندگانی از بیمارستان‌های بخش دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی، تشکیل داد که باید نمایندگان این بیمارستان‌ها در این کمیته عضو باشند و به فراهم کردن نیاز به تخصص های مختلف در بیمارستانهای استان و پوشش کامل بیمارستانها کمک کنند.
در ادامه جلسه گزارشی از طرف جناب آقای دکتر بابکان ریاست بیمارستان ارائه شد که ایشان فرمودند که این بیمارستان ۳۱۶ تختخوابی در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار و زیربنای ۴۳ هزار مترمربع تأسیس شده و تنها بیمارستانی است که دارای پد هلیکوپتر می‌باشد.
ایشان مژده دادند که در حال بررسی و احداث یک بیمارستان صحرایی فضای به مساحت ده هزار متر مربع برای پدافند غیرعامل در فضایی از محوطه بیمارستان تاسیس می‌کند که می‌تواند خدمات درمانی کاملی برای مدت یک هفته به حادثه دیدگان حوادث غیر مترقبه ارائه دهد.
این بیمارستان صحرایی از نظر آب،برق و مجهز بودن به ایرآمبولانس شرایط مناسب خواهد داشت و کار تاسیس و تجهیز آن در حال اجرا است. بیمارستان تامین اجتماعی البرز بعد از بیمارستان امام علی (ع) دومین بیمارستان بزرگ استان و بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی استان به شمار میرود.
در این دیدار همچنین گزارشی از نحوه مدیریت حوزه منابع انسانی به منظور ایجادانگیزه برای نیروی انسانی بیمارستان و نیز گزارشی از تجهیزات پزشکی این بیمارستان ارائه گردید
و از اقدامات صورت گرفته در حوزه ساختار فیزیکی صحبت شد.
در پایان، گزارشی از آمار مبتلایان به کرونا در ادامه گزارشی از پرسنل بیمارستان در طول همه گیری کرونا به ویروس کووید ۱۹ منتشر گردید و نیز تصاویری از دستگاه تامین اکسیژن بیمارستان ارائه شد که در جهت تامین نیاز بیمارستان به اکسیژن در همه گیری هایی مانند کووید باعث بی نیازی بیمارستان شده است.